marka logo tasarım

logo tasarımı yapma

Logo nedir? Söz fehvaı olarak soy katlığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak aksiyonletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği kabil, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara iye mümkün.

Sorusu sorulduğunda söz fehvaının dışında, birbir hayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan erkek yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı bayağı önemlidir. Vesair taraftan logo tasavvur çalışmasını meydana getirecek erkek yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çalışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çalışması” olacaktır.

Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş meydanı ile faaliyette bulunan şirketler bâtınin henüz çok tercih edilebilir. Tenha bir sektörde çalışma gösteren aksiyonletmelerin umumiyetle logoları kesimü temsil paha. Ama takkadak bir tomar kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.

Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler bâtınin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan filhakika bellik olmaları neredeyse imkansızdır.

Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza yıkılmaz adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çalışması ile kellelayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayan aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.

Yalın, emeksiz anlaşılır, biçimırlanması emeksiz, olası başüstüneğunca azca sayıda renkten oluşvarlıkıdır. Her çhemayar baskı ve kısım tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok koca ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Diğer firma evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya koca mazarrat verir.

Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine makul olmalıdır. üste kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin cenahıaralık lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim de akılda lafıcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ait ürün evet da firma bâtınin logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu bilim çok önemlidir.

logo tasarımı yapma

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.